bullehund.blogg.se

Jul i Trysil

Kategori: resa

Nu är jag hemma igen efter en vecka i Trysil. Ni vet, den där skidorten i Norge som är så mysig och fin. Vi firade julen där och jag kan inte tänka mig något bättre ställe att göra det på. Tjocka lager snö vart ögat än ser. En mysig stuga. Skinande vintersol varje dag. En julafton med promenader, en liten skidtur förstås, gröt, Kalle Anka, julklappar, julbord och det bästa var att vi alltid var tillsammans (åh vad töntigt det låter). Det var en fenomenal dag!
Förutom att fira julafton har vi åkt skidor, läst böcker, tagit det luuugnt... sånt man gör i en vinterstuga helt enkelt. Brasan var en ständig kompanjon för att hålla värmen. Ute var det nämligen fruktansvärt kallt. Verkligen. Omkring 10 till 15 minusgrader varje dag. Mina händer frös till is mest hela tiden, och det bidrog till varför det inte togs så mycket bilder. Dagen vi åkte hem var det vid ett tillfälle nere på 21 minusgrader. Hu!
Kylan till trots saknar jag Trysil redan, det var fint.

Kommentarer

  • Mummydearest säger:

    Fantastiska bilder!!!

    Svar: Tack!!
    Hannah

    2014-12-27 | 23:49:32

Kommentera inlägget här: