bullehund.blogg.se

Nästan nyårslöften

Kategori: listor & summeringar

Året lider mot sitt slut. Ha, vilket konstigt år det har varit. Det har varit både jättebra och dåligt. Jag hade faktiskt ett mål det här året vad gäller läsning. Jag utmanade mig själv att läsa minst 30 böcker. Nu ser jag att jag misslyckades - det nådde upp till 22 böcker, om jag räknat rätt. Men det är inte så dumt det heller! Målet med 30 böcker finns kvar till nästa år.
 
I vilket fall som helst har jag som ambition att göra 2015 till det bästa året någonsin. Vi får väl se hur jag lyckas med det. Redan nu har jag lite planer, som jag sammanställt i en lista med ett urval av tio saker som jag ska försöka hinna med nästa år. Lite som en utmaning! 
Ni kan väl också vara med och göra en lista på tio saker som ni vill göra? Det ska inte vara något pressande eller idealhetsande, utan bara kul saker. Också får ni gärna skriva den i en kommentar här. Eller sätta upp på väggen som pepp kanske. Så ser vi i om ett år hur det gått.
-
1. Slå till stort när jag firar mina vänner som fyller 18 år. Inte spara på krutet!
2. Skriva en himla massa låtar.
3. Bilda ett band... eller en duo, eller kanske en trio. Ja ni fattar!
4. Sy en galet mönstrad kjol och en randig klänning
5. Klippa håret kort. 
6. Fortfarande ha ett Harry Potter marathon, samt se en hel film på norska, samt läsa om böckerna.
7. Bilda eller gå med i en bokcirkel
8. Införskaffa mig en grön klänning av något slag
9. Baka en riktigt fenomenal tårta
10. Hålla en proffsig fotografering, alltså något anordnat, kanske med en modell till och med. 
-
Så! Nu peppar vi för det nya året!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: