bullehund.blogg.se

Påsken 2015, i Trysil

Kategori: resa

Utanför det välbekanta fönstret här hemma är himlen grå och träden vajar av vinden. Små vattendroppar piskar diskret mot rutan. Marken är grön, inte vit. Jag längtar tillbaka...
Tillbaka till dagarna som nyss var, då vi firade påsken i vackra Trysil. Vi möttes av meterhög snö och varje dag har bjudit på strålande sol. På tisdagen var det nästan för varmt ute i längdspåren ett tag. En kunde gå utan jacka den dagen. I ett vinterlandskap! 
De senaste dagarna fylldes av längdskidsturer i öppen natur, himla massa bokläsande, inte mycket läxpluggande, frustrerande spelomgångar (jag höll på att slita håret av mig när vi spelade ticket to ride, av frustration över att aldrig få rätt vagnar). Mysiga filmkvällar och middagar med tända ljus. En hund som vilar trött vid mina fötter (han var också med och åkte skidor!).
Särskilt minns jag utsikten över bergen, de höga fjälltopparna långt bort som ger mig en svindlande känsla i magen. Jag tänker tillbaka när regnet faller utanför fönstret och jag längtar efter att åka dit igen.
-
Lite bilder kommer här
(obs, åkte inte slalom, kollade in liftarna för lite nostalgi)
(pumpasoppa)
                  
(och jag såg ut som en fluga när jag åkte skidor)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: