bullehund.blogg.se

I Malmö

Kategori: dagar som går

                                                  
I helgen var jag i Malmö på ett kort men fullspäckat besök. Det hanns med en hel del på den korta tiden i denna lilla stora stad. Som att gå och kolla i butiker bland gamla gula hus. Jag tror vi var inne i varenda inredningsbutik som fanns och jämförde onödiga möbler med varandra. Vi satt på en uteservering i den värmande solen och tittade på hundar, jag var oerhört nära på att bli överöst av vatten hela jag när en markis plötsligt tappades på vatten. 
 
Vi gick promenader längs havet, båda dagar med vinden i håret men den andra var den omkullkastande stark. Där fanns kaniner som det gör i Malmö och det tycker jag så mycket om. Så på kvällen såg vi det vi till stor del var här för, Jane Eyre på Intiman. En dramatisering av en roman jag analyserat noga och fallit pladask för, så klart att det här skulle bli en höjdare. Det var det verkligen, fruktansvärt bra! Jag älskade de moderna musikinslagen, kostymen och den ständiga, tunga mystiken.
 
Hej och tack Malmö!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: