bullehund.blogg.se

Strängnäs

Kategori: resa

Jag är tacksam för att det blåser starka vindar ute och att de tar med sig piskande regn. Det gör att jag kan sitta här, tillåtas avstånd till ute. Jag är lite trött, nämligen, efter en hemresa igår.
Var har jag varit? Ni såg ju bilder där jag stod på en brygga i min byxdress. Den lilla bryggan låg i lilla Strängnäs! Fina Strängnäs. Jag har varit där med min vän Olivia i kanske en och en halv vecka för att ta hand om två katter. Vilken ynnest! Det har varit bra. Strängnäs är fyllt av gamla hus, historia och ett lugn som jag verkligen behövde. 
Jag klantade mig när jag inte tog med mig kameran. I stället fick vara leka turist med mobilen. Och - här kommer ett urval av de bilderna jag tog. 
Titta, här har vi det.
En av de gårdarna var det väldans mysiga kaféet Grassagården. Det var gammalt och med en underbar innegård. Vi åt lunch och fikade där några gånger (proffsig matbild, måste jag ändå säga).
På tal om mat lagade vi massa god mat själva. En dag gjorde vi sushi som faktiskt blev väldigt bra. Obs att Olivia ska ha berömmet för det.
Också har vi ju katterna. De två gosigaste katterna. Dock har de också starka viljor. Som att väcka en klockan fyra på morgonen för att gå ut.
Hej Mälaren, vad trevligt att ha dig så nära.
Åh alla fina hus med sina fina portar
Ja ni förstår ju att det kändes lite vemodigt att åka därifrån. 
Farväl och tack för den här gången, Strängnäs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: