bullehund.blogg.se

Någons röst

Kategori: poesi

 Lyssna

 

(vem lyssnar på mig då?)

 

Lyssna

 

Jag lyssnar, jag lyssnar

och jag tycker att du kommer med så himla bra formuleringar

jag lovar!

 

:-)

 

Lyssna

 

Jag lyssnar och jag hör bara kråkskrik som svider i mina öron!

när du formulerar

 

krax krax krax krax krax krax krax krax krax krax krax krax krax krax krax krax

 

det blir en rytm

 

Lyssna

 

la la la

ja, jag hör dig, du behöver inte skrika

DU behöver inte skrika

 

Lyssna

 

NÅGON behöver skrika

någon har alltid behövt skrika

någon har en amasonskog levande i sin hals

 

våga inte tro att det är du,

du kan inte vara en gudinneperson

 

Lyssna

 

lyssna på amasonskogen och tonerna

någon blir hes som en kråka

 

men vi hör mjuka moln

Kommentarer


Kommentera inlägget här: