bullehund.blogg.se

Iron Man 3, Donkeycon och Överby

Kategori: dagar som går

Hejs svejs på er läsare, hoppas ni har haft en trevlig helg. Det kan i alla fall jag säga att jag har haft. I fredags såg jag äntlgen Iron Man 3 som jag längtat efter så mycket! Den var jättebra, fast den saknade lite av... jag vet inte hur jag ska förklara det. Den var inte lika "yeeeaaaah" som de tidigare filmerna, om ni förstår vad jag menar. Men den var fortfarande jättemegasuperbra. SE DEN!
 
Igår var det lördag och jag begav mig av till Donkeycon:13 i Uddevalla. För er som inte vet så är det ett konvent för folk som är intresserade av asiatisk kultur, mest manga och anime fantaster. Jag gillade manga och anime och sånt förr, men inte nu längre. Fast jag gillar fortfarande asiatisk kultur, som ex. kpop. Så det var ändå kul att gå, för det fanns mycket mer än bara anime prylar. Många där cosplayade från annnat än anime, t.ex från Marvel och Sagan om ringen. Alla på konvent är dessutom så himla trevliga! 
Jag har ingen särskilt bra bild på konventet, fotade inte så mycket... men här är en bild på godsaker som vi köpte. 
Bara för att asiatiskt godis är så himla gott och så mycket roligare. Den ena är små pandakex med mjölkkräm, och den anra är några slags kexpinnar som man doppar i jordgubbskräm. Mums!
 
Och idag, söndag, var jag och Olivia på Överby köpcentrum i Trollhättan. Vägen dit var långoch krånglig, vi fick sitta och vänta i nästan en timme. Så då åt vi glass.
Charmiga

Så till slut kom vi till köpcentret. Jag köpte nästan ingenting, bara en The Beatles t shirt på H&M för 50 kr och en eyeliner. Men jag gillar The Beatles väldigt mycket så den blev jag glad över! 
Även om jag inter handlade jättemycket var det kul ändå. Det var ett riktigt äventyr att ta sig från station till station och hitta vägen, haha. Stadsorienteringen är kanske inte våran starkaste sida.
Lunch åt vi på Max
Att ta kort på mat så att det ser gott ut är inte min styrka direkt, men det var gott. Max får min röst när det kommer till godaste snabbmaten!
Också avslutar vi med en charmig liten bild på Överby köpcentrum som kan skymtas där någonstans i bakgrunden... 
Denna helg har alltså bestått av att vandra runt i städer hela dagarna, så nu är jag megatrött i benen. Kul att vi har typ 3 nationella prov den här veckan också om jag minns rätt! :D Nämen nu ska jag bara chilla resten av kvällen. Trevlig kväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: