bullehund.blogg.se

10. Berätta om någonting som du tycker är alldeles särskilt vackert

Kategori: foto

10 december, lucka 10 i Emily Dahls  julkalender
Det finns mycket vackert i världen. Men det kanske vackraste stället i Sverige, som har en stor plats i mitt hjärta, är Haväng i Österlen. Sen jag var liten har vi åkt dit varje gång vi varit i Österlen och jag upphör aldrig att förundras av hur vackert det är.
De gröna fälten som färgats lila av timjan som doftar i sommarvinden. Där vandrar hästar, får, kor och ibland även highland cattles runt och betar, helt i harmoni med varandra. Det är nästan så att man skulle kunna klappa dem.
Fortsätt gå och du kommer till vägar som leder ner för de höga kullarna. Nedanför befinner sig en kilometerlång strand med sand som gnisslar under fötterna. På somrarna är vattnet lagom varmt, men vågorna är ändå stora och man tröttnar aldrig på att hoppa i dem. Vill man så finns ett nerfallet träd, som delar stranden, söka skugga vid eller sitta på och dingla med benen i luften.
Jag kommer aldrig att tröttna på att vandra längs de kullarna på varma sommarkvällar, känna vinden i håret och titta ut över solen som går ner vid havskanten där långt borta. Det vackra får ingen ta ifrån mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: