bullehund.blogg.se

4. Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre

Kategori: kläder och utstyrslar

4 december, lucka 4 i Emily Dahls julkalender
Hmm... ja jag önskar att det här var något som jag var bra på, men det är jag inte. Men några tips har jag!
 
 - Jag tycker om att sy och fixa med kläder, men jag är så dålig på det. Det bästa sättet att få kläder att hålla längre tycker jag är att förändra plagget - sy på någon extra detalj, göra det kortare, klippa av ärmarna osv. Det är inget jag har gjort så mycket som jag önskat, men jag ska göra det. Snart.
 
 - Häng dina kläder på galgar. Det är förstås svårt att hänga upp alla sina kläder, det kan bli ganska många galgar. Men blusar, toppar och klänningar är bra att hänga upp, för att slippa att plagget blir rynkigt efter att det legat ihopvikt ett längre tag.
 
 - Om man har ett plagg som man har tröttnat på, och som man inte kan förändra, kan man ju faktiskt också skänka till second hand butiker eller sälja till en kompis. På så sätt lever plagget vidare och används på nya sätt då alla har så olika sätt att styla på. Och så ger man någon annan glädjen över ett nytt klädesplagg!
 
Förresten... nu är det bara 20 dagar kvar till julafton! Tjoho!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: