bullehund.blogg.se

8. Berätta om ett klädesplagg som du minns från din barndom

Kategori: okategoriserat

8 december, lucka 8 i Emily Dahls julkalender
 Hemma sitter på väggen ett collage med en massa bilder på mig från när jag var liten. Och framför dem en av mina finaste barndomsklänningar (bilden är så konstigt utklippt för jag ville inte ha med en massa bilder på mig haha). 
Jag kan inte säga att jag minns kläderna från min barndom så mycket. Minns att alla påpekade att jag alltid var så randig eftersom jag nästan ständigt hade på mig randiga kläder. Randiga Hannah. 
Den här sjömansklänningen minns jag att jag hade på mig en midsommarafton, eller flera kanske. Min bror Jacob hade en matchande sjömanskostym (han är två år äldre så han var också liten då), som också hänger upphängd i en tavla här hemma. Jag var så liten då så det är svårt att minnas något från hur det var. Men jag minns att midsommaraftnarna var fina när jag var liten. Hur vi brukade sitta i gräset bland allt folk, kanske ha med picknick, ha det mysigt och äta jordgubbstårta. Var dock inte så förtjust i att dansa runt midsommarstången...
Fina minnen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: