bullehund.blogg.se

My precious

Kategori: sånt jag köpt

Igår var jag och Olivia i Göteborg och handlade julklappar. Lördagen innan julafton = kaos. Men det gick bra ändå! Vi avslutade dagen med att se Hobbit: Desolation of Smaug. Hittade till mig själv en egen ring på Monki som var på rea. Så söt!
Ok så Hobbit. Var. SÅ BRA! Och se den i 3D, det är ett måste nästan, för det var jättebra 3D effekter. Alla effekter i allmänhet var jättebra och det kändes ibland som att man befann sig i filmen.
Storyn? Också bra. Tycker första filmen var lite seg ibland men den här var inte alls tråkig särskilt ofta. Fast det kan bli lite för mycket av omöjliga sätt att ta sig ur situationer, som när de krigar med orcher till exempel, och de lyckas undvika att bli träffade på alla tänkbara sätt.
Också var det ju Smaug förstås. Benedict Cumberbatch! Åh han är så bra att jag nästan ryser, kände mig som en stolt förälder när han kom. "Titta vad duktig han är, åh vad stolt jag blir!" Lite så var det. 
Men så var det ju det där med att det bara finns med en kvinnlig karaktär, eller ja, som faktiskt har en stor roll i alla fall. Hon var asgrym (har glömt bort namnet) - men självklart ska hon hamna i en kärlekshistoria, som i och för sig var ganska fin men ändå. Jag förstår inte vad problemet är - skrev Tolkien i boken, som jag ännu inte läst; "Och där kom hundra alver, och alla var män, alla!!!" Skulle inte tro det. Så svårt är det faktiskt inte att ha med kvinnliga karaktärer. Just att lägga till huvudkaraktärer är förstås svårt, men t.ex alvkrigare skadar ju inte att de är kvinnor också.
Sista grejen jag vill säga; Det bästa var ju ändå... att det var två mopsar med, tjoho!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: