bullehund.blogg.se

Muse

Kategori: musik

Det blir ingen lång historia om konserten den här gången. Kanske för att jag har för mycket att säga.
Jo, det var ju så att jag var på mitt livs konsert i onsdags. Muse. Mitt favoritband, alltid. Dagen var till störst del rätt hemsk, då jag ständigt oroade mig för att hamna jättelångt bak där man inte ser någonting. Och när vi anlände till arenan gjorde inte den enorma folkmassan mig på bättre humör. Men, som tur var, hamnade vi långt fram och när konserten väl satte igång var allt jättebra. Kan kortfattat säga att det var en helt fantastisk konsert och jag hoppade och skreksjöng (falsk som bara den) hela tiden. 
Suddig bild på en t shirt jag köpte. Den var fin, med albumomslaget till "The 2nd law" på framsidan...
...och turnélistan på baksidan, så alla som ser mig kommer att tänka "wow, hon har sett Muse, coolt". Eller nåt
Eftersom de inte kom till Sverige fick jag dra till Oslo och se dem. Om ni undrar varför de inte kom hit så har jag verkligen ingen aning. Det var lite elakt faktiskt... 
Nästa gång jag ser dem ska jag banne mig stå längst fram och när Matt Bellamy (sångare) går förbi ska jag ge honom en kram, punkt.
Bästa låten på konserten: KNIGHTS OF CYDONIA såklart, hade sett fram emot just den i flera år

Kommentarer


Kommentera inlägget här: