bullehund.blogg.se

Patti Smith

Kategori: musik

Trött i benen och med en något besvärande huvudvärk kommer jag hem klockan halv tolv. Och jag är glad, så glad. Har nämligen befunnit mig några meter ifrån kanske världens bästa artist, Patti Smith. Dansat med till låtarna, sjungit " G L O R I A " ett tjugotal gånger och klappat händerna så mycket att de blev alldeles röda.
Och det var så underbart, helt fantastiskt bra! Ni ska få några bilder, och bra kvalité är det inte. Men ändå. 
First Aid Kit inledde kvällen, fattar inte hur man kan vara så bra som de är. Och deras version av America är bara... ugh, enastående.
Fina Johanna
Och Klara. Kan vi stanna upp ett ögonblick och beskåda hennes megafina klänning? Är helt kär i den! First Aid Kit klär sig alltid så himla fint, hade mer än gärna gått på en shoppingrunda med dem.
Andra gången jag ser dem
Och sen bev det dags för Particia Lee Smith och hennes supercoola band
Alltså den här kvinnan... hon är så himla inspirerande och skriver så sjukt bra texter! Finns verkligen ingen som henne
Och sjunger lika fint som alltid
PEOPLE HAVE THE POWER
Under konserten kastade de ut trumpinnar, papper... och efteråt några låtlistor. Fångade ingen av dem, men så kastade en scenarvetare ut massa rosor. Och en sån fick jag tag i! Nu var det ju inte Patti som kastade, så då kan man ju tänka "än sen, bara en vanlig ros". Men den har varit på samma scen som hon, i hennes närhet. Kanske har hon petat på den, vad vet jag? Så jag blev glad för den.  
Bästa låtarna ikväll: Beneath the southern cross och Land
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: