bullehund.blogg.se

Skolavslutningen 2013

Kategori: händelser

Nu är grundskolan avslutad. Tre år har jag spenderat med min klass, och det har varit den bästa tänkbara klass man kan få! Alla har varit accepterande av varandra och vi har varit som en enda stor familj. Idag tog det slut, och vad jag bölade när vi tog adjö av varandra och alla lärare. Men samtidigt är jag rätt peppad inför gymnasiet förstås.
Avslutningen började redan igår med en avslutningsfest på skolan, som då inte var en bal men alla såg det som en och var megafinklädda. Jag var inte lika uppklädd som en del, mest för att jag hade svårt att hitta en bra klänning eftersom jag inte är så förtjust i moderna finklänningar. Helst hade jag velat ha en vintageklänning från kanske 70-talet. Har tyvärr ingen bra bild att erbjuda på hur jag såg ut i helhet, tog alldeles för lite bilder.
Håruppsättning
Olivia hade en jättefin vintageklänning, måste visa er den!
 
Så mycket mer att visa från kvällen har jag inte, det var inte mycket att ta kort på... Vi åt 3 rättersmiddag och dansade. Hade önskat att det var mer bugg och vals och såna traditionella baldanser, i stället var det bara party party hela kvällen (jag gillar inte house). Men det blev rätt kul ändå. Här är en cool fast smått creepy bild som jag tog på dansgolvet.
Så över till idag, avslutningen. Jag sjöng "The sound of silence" inför alla nior med min vän Sarah. Det kändes som att det gick jättedåligt, men jag vet inte. Fick höra att det lät bra så jag får väl ta och lita på det. 
Även idag har jag ingen bild på min outfit, vilket jag tycker är lite synd för jag blev så nöjd med min klänning. Den är från Staring at stars, och jag är helt kär i den.
Det finns förklaringar till varför jag inte har någon outfitbild. Jag glömde bort att ta en innan vi började, och jag tänkte be någon ta en bild på mig under dagen men så kom tårarna och woho vad kul att lägga upp en bild på sig själv med söndergråtna ögon. Dessutom var vädret inte till våran fördel, det spöregnade i princip hela dagen. När jag lämnade hemmet var mitt hår platt, och under dagen utvecklades det till att bli lockigt.
Blev ju inte så dumt ändå (ursäktar det jättedåliga ljuset, mitt hår är inte grönt)
Ja, om någon ur min klass läser det här så vill jag tacka för de fantastiska åren vi haft tillsammans. Jag tror inte jag hade varit den jag är idag om jag hamnat i en annan klass, och jag är glad över att vara den person jag är nu.
Så tack för allt! Nu ska vi banne mig njuta av sommaren

Kommentarer


Kommentera inlägget här: