bullehund.blogg.se

WestPride

Kategori: händelser

Idag var jag på Prideparaden i Göteborg! Jag har aldrig varit på Pridefestivalen förut, och det var en så himla go' stämning. Man kunde se glädjen spridas på varenda kotte i stan. Jag stödjer HBTQ personer till 100% och jag tycker att Pride festivalen är en jättebra grej, men samtidigt, om samhället hade sätt så bra ut som möjligt hade detta inte behövts. För liksom, vilken sexualitet man har borde ju egentligen inte vara en stor grej. Men nu är det så att vissa folk är knäppa och inte kan acceptera, och då är detta fullt nödvändigt. 
Alla var så färgglada också kommer jag där i svart och vitt och bara mö. Fast jag hade bara planerat att titta på paraden, men...
...vi hoppade på och gick med från Göteborgsoperan till Avenyn, där vi hoppade av för att kunna se på resten av paraden. Det var kul att gå med, men det var lite fail att vi inte hade några flaggor. Det gick, tro det eller ej, inte att hitta något ställe där man kunde köpa några! 
Ljudet av slagverkens festivalrytmer ekade genom hela Göteborg
Partybuss!
Den här var lite gullig faktiskt
Nu är jag trött i benen som tusan. Tur att vi typ inte kommer göra någonting i skolan imorgon. Det är det bästa med de sista skoldagarna, man bara chillar eftersom det inte finns tid för fler läxor. Underbart!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: