bullehund.blogg.se

Allons-y

Kategori: händelser

Igår var en stor dag. The day of the doctor. Doctor Who's 50 års jubileum, som innebar ett extra stort avsnitt med både tionde och elfte doktorn! Fantastic! Typ allt jag såg över hela internet igår var om 50 års jubileumet, helt galet är det att se hur hela världen bara fylls med doctor who. Ni kanske såg Google's Doctor Who tema på sin logga?
                
Jag älskar ju denna tv serie väldigt mycket, så jag och Olivia firade den med doctor who kväll. 
Olivias fina målning
Vi bakade Doctor Who scones i form av Tardis, bow tie, ett "monster" som jag inte kommer ihåg vad de heter och weeping angels (bilden). Också kände vi att vi var tvugna att ha "fishfingers and custard" eftersom det är elfte doktorns favoritmat. Det var inte så farligt faktiskt.
Så till jul kommer nästa avsnitt som verkar bli helt WOW typ. Det sorgliga är att det är Matt Smith's sista avsnitt. Kommer sakna honom jättemycket, men Peter Capaldi tror jag kommer bli jättebra.
Tills dess, Geronimo!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: