bullehund.blogg.se

Böcker och sånt

Kategori: sånt jag köpt

En lördag som denna begav mamma och jag oss ner till den ljuvliga staden Göteborg. Mest för att köpa mat och väskor, jag kollade på lite reor men hittade inget kul. Vi åt megagodlunch i form av focaccia med fetaost och baba ganoush samt grönt té och biscotti på Espresso House. Mmm så gott...
Var dock inne på Pocket Shop för dessa underbara
Jag är en riktig Ash Ketchum för de här anteckningsböckerna alltså - gotta catch them all! Lite så. Nämen de är ju så fruktansvärt fina. Och alla bara nej fy, inte Mårran! Men jag tror jag gillar Mårran. Brukade avsky henne som de flesta, eftersom hon är så läskig och jag var livrädd för henne. Men egemntligen så är det ju så synd om Mårran, och jag kan verkligen sympatisera med henne nu. Hon är så ensam och missförstådd, och vem har inte själv kännt så? Ja jag gillar nog Mårran. 
Det var 20% på engelska böcker dessutom, så jag införskaffade även denna tegelsten till bok. Halvtöntigt cool framsida men ändå. Jag har faktiskt inte sett tv serien och vill gärna göra det, men då kan jag ju lika gärna läsa böckerna först. Om det är något jag verkligen stör mig på så är det Game of Thrones fans (med läskunskaper då) som bara "VAD KOMMER ATT HÄNDA HÄRNÄST fy jag orkar inte vänta på nästa avsnitt!" och man bara LÄS BÖCKERNA FÖR TUSAN. Tror att den kommer bli riktigt bra och ska bli kul sen när jag läst alla utgivna och kommer veta vad som ska hända innan mina vänner som är fans av serien vet, hehe. 
Också köpte jag slutligen en duch creme på Body Shop med doften Brazil Nut och den är så smaskig. Inte att äta tyvärr, hade man kunnat det skulle jag vara allt lycklig. Doften är det ju förstås som är god haha, ah så gott. 
Trevlig fortsatt helg önskar jag er
Dagens låt: Alexandre Desplat - Mr. Fox in the Fields 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: