bullehund.blogg.se

Två gula ting

Kategori: sånt jag köpt

Igår, onsdag, var det inte bara första skoldagen - som för övrigt flöt på fint kan jag tillägga. Ännu har inte skoltröttheten slagit in, som den ju alltid gör någon gång. Just nu är jag mest entustiastisk. Som en ju bör vara. 
I alla fall. Förutom skola var jag och mamma i Göteborg och hade det himla fint. Tack och lov så slapp vi regn, som ju annars tycks förfölja oss vart vi än går. 
Det jag främst var ute efter var en regnjacka. Som ni hör behövs det just nu
En gul regnjacka har jag längtat efter i evigheter. Det är ju något som börjat poppa upp lite här och var nu för tiden, och jag tycker det är så fint! Igår hittade jag alltså en, äntligen. Den kommer från Grundéns och är ljuvlig
Ett annat ting i gult var en ny medlem i muminsamlingen; Lilla My muggen! Jag köpte den lite som en present till mig själv för jobbet jag gjort i sommar (har jobbat i fyra veckor!). Då kan man få unna sig en mugg. Så fin är den.
Nu ska det drickas té minsann!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: