bullehund.blogg.se

Way Out West, fredag

Kategori: dagar som går

Fredagen var den bästa dagen. No doubt about it.
Utvilade kom vi dit ungefär halv två, och åt medtagen lunch vid den välkända skylten. Som många andra (fast de drack för det mesta alkohol...). Jag invigde min nya vintage byxdress!
Så där ja! Mätta och belåtna var vi redo för dagens första spelning, mitt i den gassande solen. Det var inte supermycket folk vid den "tidiga" tiden
Clean Bandit stod för den! Det var Annie som insisterade. Jag fullkomligt avskyr deras låt "Rather Be" som spelas på radion hela tiden, så jag var lite sådär intresserad. Men de var rätt bra faktiskt! Vad är det för instrument hon blonda spelar? Någon elcello? För hon ser ut som en cellist
Vi tog skydd i skuggan för äppelpaus, samtidigt som vi lyssnade på Neko Case
Sedan var det dags för den konsert som jag kanske hade sett fram emot allra mest
MØ! <3 
Nu i efterhand kan jag nog säga att det var den bästa på hela festivalen. SÅ BRA! Hon hade en sån energi och jag älskar hur hon rör sig på scen. Det blev sjukt varmt i tältet. Vet inte om det berodde på solen, eller att alla hoppade och dansade så mycket. Och vilken röst alltså... Full pott! Älskar henne
<3
Trötta i benen sittlyssnade vi lite på Bill Callahan och Conor Oberst. Jag gillar honom (Conor alltså), och musiken var bra och allt. Men jag kan hålla med dem som säger att det inte var så mycket liv på scenen. För det var det inte. Lite därför vi inte orkade stå upp, haha
Matdags!
Rätt lång kö, men värt det; pizza med olika sorters svamp och ruccola. 
Mums sa jag
Den var så himla god. Fast minus var att all svamp låg i en enda stor hög, så vi fick sprida ut den lite. 
(förlåt för onödigt mycket pizza bilder)
Medans vi åt spelade Les Ambassadeurs. De spelar supersvängig musik med massa rytmer, så folk som stod upp började alla dansa. Verkligen ALLA! Så när pizzan var uppäten kunde vi inte hålla oss och dansade vi med
(ok alla dansar inte... men bakom oss var det total fest)
Janelle Monáe! Ingen som jag lyssnat på, men alla bara "ni MÅSTE se henne", så det gjorde vi. Hon var grym! Snacka om en riktig show. Massa spex och dans. Bästa var att man kunde följa dem i dansstegen. Och när hon fick hela publiken att sätta sig ner på marken - det var häftigt.
Ingen tid för vila, spring till nästa konsert! När de flesta valde Icona Pop valde vi, såklart, Little Dragon. Längst fram stod vi också!
Jag tokälskar dem. De var så sjukt bra. Musiken var så skön att lyssna på, och sångaren så cool. I sista låten dök dessutom dansare upp på scenen! De var grymma. Ja, högsta betyg till denna konsert med!
Innan vi åkte hem stannade vi lite för Outkast. Ärligt talat så hade jag inte den blekaste aning om vilka de var innan de bekräftades för festivalen. Tyckte inte om dem särskilt mycket heller. Det var bara trångt och nä, inte min grej. Dessutom läste jag att de hade sjukt sexistiska och objektifierande bildpel på kvinnor under showen. Inte coolt alls
Farväl fredag! Jag älskade dig väldigt mycket, du var underbar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: