bullehund.blogg.se

Way Out West, torsdag

Kategori: dagar som går

Torsdag den sjunde augusti och det var äntligen dags. Ska sanningen fram så var det inte bara dags för festival, det var dags för min första festival, nånsin! Jag, och Annie, var peppade till max, tog tåget in till Göteborg och hämtade ut våra armband för att sedan sitta utanför området och vänta på öppningen
Till slut blev klockan två och festivalen öppnade sina portar (inte bokstavligt talat, men ni fattar)
Tackar tackar
Vi laddade upp med att köpa varsinn smoothie från Oatly, som var där och delade ut gratisdrickor hela tiden (<3). God start
Efter att storögdt ha spanat in festivalområdet, som var jättefint måste jag säga, tog vi oss till Linné (tältscenen) för att se POLIÇA!
Jag har inte lyssnat på henne innan, vi bara kikade lite grann i förväg och sa att "det här kan nog vara bra". Det var hon också! Fast det hände inte så mycket på scenen. Mest en fröjd för öronen alltså (men hon var cool)
Vi blev hungriga och bestämde oss för att ta en bit mat. Efter mycket velande - priserna var höga på allting, som en ju kunnat vänta sig - blev det till slut varsinn smålandsrulle som jag hört ska vara så god.
Mums, den var god! Tummen upp (smålandsrulle= tunnbröd + kikärtsröra + ost + lite olika grönsaker)
Nästa artist hade jag däremot lyssnat på innan. Det var den här coola katten
Markus Krunegård!
Toppenbra! Både musiken och det kloka mellanpratet, riktigt charmig är han allt
Så här såg det ut inne på Rebecca & Fiona. Det var smått kaotiskt för det var verkligen helt knökat med folk. De var bra, det lilla jag såg av dem, och säkert var det en jättehäftig konsert. Men jag klarade inte av att stanna där inne särskilt länge. Cigarettrök (ni som röker under konserter, lägg bara av för tusan), värme och trängseln blev för mycket så jag knödde mig ut ur tältet. Utan Annie. Jag var rädd för att jag hade förlorat henne, men till slut så hittade vi varandra
Lite avkoppling på chillområdet satt fint
Jättemånga gick och såg The National, men vi valde Darkside
De var super duper, så himla skön musik. Också en grupp som jag inte riktigt lyssnat på innan.
Innan vi åkte hem tittade vi lite på Queens of the Stone Age, men så blev klockan mycket och dags att vi begav oss. Ytterligare två, långa dagar låg framför oss! Hejdå dag ett

Kommentarer


Kommentera inlägget här: