bullehund.blogg.se

En lista om året som gått

Kategori: listor & summeringar

Har du gjort någonting under 2014 som du aldrig gjort förut?
Massor! Som att resa till nya ställen, se grymma band jag inte sett innan, sommarjobba, skriva texter som betyder något och sen hamnar här, och mycket mer... men bäst av allt, jag var på en riktig festival i sommar. Det var fantastiskt.
 
Vilka länder har du besökt?
USA (New York och Washington D.C), Tyskland och Norge.
Vad har varit din största framgång under 2014?
Att jag har blivit mer aktiv politiskt. Dels har det varit kul, öppnat nya dörrar och gett mig bättre självförtroende. Men det blev också en ögonöppnare för verkligheten och jag har lärt mig så mycket av det.
 
Är det någonting som gjort dig riktigt glad?
Mitt gladaste ögonblick var kanske när jag hamnade längst fram på Liseberg, när vi skulle se Patti Smith i juli. Jag trodde inte det skulle bli så, men det blev bara helt perfekt alltihop.
 
Och ledsen?
Ja, tyvärr, men så är det ju.
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2014?
Oj, jag vet faktiskt inte. Lite svårt att säga när man ännu inte lämnat året och kan tänka tillbaka. Let's start a revolution med Systraskap kanske, eftersom folk börjat vakna upp i år.
Har du varit gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
Svårt att säga. Både och, om man ens kan säga så haha.
 
Vad önskar du att du hade gjort mer?
Jag önskar att jag hade skrivit, skrivit, skrivit tills händerna började blöda. Det ska jag försöka göra nästa år.
 
Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Tänkt. Jag tänker för mycket. Slappna av lite, Hannah.
 
Blev du kär i år?
HAHA nej. Eller ja, det blev jag säkert men det var inget minnesvärt i så fall. Det känns bara bra faktiskt.
 
Favoritprogram på teve?
Hela USA bakar. Alla såna bakningsprogram i allmänhet, det är så mysigt att titta på.
 
Bästa filmen?
The Grand Budapest Hotel. För att den är så brutalt fint gjord.
 
Bästa boken du läste i år?
Svår fråga. Måste nog bli Just Kids av Patti Smith, eller Extremely Loud and Incredibly Close av Jonathan Safran Foer. Också har jag blivit väldigt fäst i Game of Thrones - böckerna.
Bästa serierna du sett i år?
Girls och Buffy the Vampire Slayer
 
Något som du önskade dig och fick?
En jättefin mugg som jag fick av mamma när jag slutade ettan. Och annat fint. Om vi nu ska prata saker alltså.
 
Är det något som du saknat 2014 som du vill ha 2015?
Förmågan att kunna ta det lugnt. Modet till att alltid säga vad jag tycker. Mer festligheter!
Vem har du saknat?
Mina vänner som, i och med gymnasiet, hamnat på platser långt bort och som jag inte träffar särskilt ofta längre.
 
De bästa nya personerna du träffat?
Oj, det är många! Alla trevliga feminister kan man väl säga kanske, haha. 
 
Högsta önskan just nu?
Att den här sista skolveckan ska flyta på utan större problem, och att året ska leverera sitt bästa nu.
(lista snodd från amanda)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: