bullehund.blogg.se

Instagram, november

Kategori: listor & summeringar

Bildmässigt var november en fattig månad, jag lade inte upp mycket bilder alls. Kanske berodde det på det gråa vädret, längtan efter december... eller det faktum att jag varit utan mobil den senaste veckan, eftersom den bara la av helt plötsligt. Det var en prövande tid. Men nu funkar den igen. Så låt oss ta en titt på den lilla samling bilder november bjöd på
                  
En kväll följde jag med mamma till Konserthuset för att lyssna på symfonikerna. Innan det var dags åt vi smörgås med kaffe på Evas Paley och jag älskar deras tapeter så, så mycket.
Knappt hade månaden hunnit börja innan Jacob fyllde 19 år! Det firades med paket (vars inslagning jag blev nöjd med) och drömmig tårta.
Det har varit kallt när man väntat på tågstationen med sin cello i famnen
En kväll åt jag fruktsallad med en kopp té, på en himla fin bricka jag köpt på Lagerhaus.
Också har jag skrytit med det djurfria godiset vi köpte i Berlin. Vad bra att det finns så gulligt godis som inte innehåller det den gestaltar. Önskar att jag hade köpt ännu fler påsar, de är så gulliga!
Blåsigt, grått november väder får en att bosätta sig på kaféer. För att skriva för sig själv. Eller för att umgås med en kattig vän och dricka té efter en lång, jobbig skoldag. 
-
November var som en brygga som ledde till det storslagna december. När jag tänker tillbaka får jag inget direkt stort intryck. Men tänkar jag lite nogrannare var det mycket som hände, som teaterföreställningar, stora inlämningsuppgifter och revolutioner inombords. Och det stillsamma är ju också att uppskatta. Dock kan det inte förnekas att det glädjer mig att ha klarat den bryggan. Nu stiger vi in i jul, jul, jul.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: