bullehund.blogg.se

På sistone

Kategori: en liten uppdatering

- Bakade lussekatter i söndags. Och ärligt talat, vad är grejen med lussekatter utan saffran? Förstår om inte alla gillar saffran, men... vad blir kvar utan den?
- Jag har börjat använda jeans för första gången på kanske... ja, flera år. Köpte dem i Berlin och de är lösa, högmidjade och mysiga. Allt som jeans vanligtvis inte är.
- Klär mina fötter i varma strumpor för att inte bli av med dem i kylan.
- Tänt adventsljus och jag tycker mamma lyckades göra ljusstaken så fin, med kottar, kanelstänger, stjärnanis och kaffebönor. 
- Jag har börjat skriva en önskelista, vilket är lustigt med tanke på hur jag är emot den här köphetsen och allt. Men men... det är inte så att jag börjar tjuta om jag inte får vad jag vill ha, och att ge är alltid mycket roligare än att få. Också finns det lite saker jag gärna hade velat ha. Än så länge bara tre på listan (årskort på Liseberg är ju verkligen otroligt värt, med tanke på alla konserter man kan gå på!)
- Tänker på julen mest hela tiden och funderar på vad man kan ha på julbordet. Kanske aubergine-sill, kålrot och prinsesskorvar? 
För övrigt
- är jag enormt besviken på årets julkalender än så länge. Vart är julkänslan?
- vet jag inte om jag ska jubla eller gråta av att det snart är jullov.
- frågar jag mig själv vart tusan mitt liv är på väg, hänger inte riktigt med alltid. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: