bullehund.blogg.se

Lördag

Kategori: dagar som går

Min lördag började med en god frukost, bestående av citronyoghurt och ägg
Jag bakade sesamkakor
De blev väldigt smuliga som ni ser, borde nog haft i mer honung. Annars supergoda!
Jag och pappa gick på skogspromenad med Zak
Hemma igen så åt jag lindorkulor, som nog kan vara det godaste som finns, och läste The Fault in Our Stars av John Green
Tycker den är bra, men inte så bra som alla säger att den är. Har haft väldigt höga förväntningar eftersom det skrivs om den överallt och alla verkar älska den, men det känns för mig när jag läser att den är väldigt lik andra såna här typiska, populära böcker om tonåringar, i alla fall karaktärsmässigt. Att de två huvudpersonerna är lite annorlunda och "utanför", men de är jättesmarta och hon det handlar om läser jättemycket böcker och är poetisk. Just det har man liksom sett förr. Men annars så tycker jag om den!
Har för övrigt utmanat mig själv med att försöka läsa 30 böcker i år, vilket blir 2-3 böcker per månad. Det känns inte helt omöjligt! Får återkomma med hur det går i framtiden.
Till sist så åkte jag hem till Olivia på kvällen. Vi spelade spel, tittade på Sherlock och...
...gosade med Bollis!
Det var lördagen den 11:e januari, 2014. En bra lördag.

Kommentarer

  • mummydearest säger:

    Underbar dag! Lagret med Lindorkulor är nu påfyllt rejält...!!

    2014-01-14 | 23:12:01

Kommentera inlägget här: