bullehund.blogg.se

5 x hemlagat

Kategori: matlagning & goda ting

Här kommer fem saker som jag har lagat under de senaste dagarna. Bara för att det ser så gott ut och för att jag varit på matlagningshumör på sistone
En god smoothi med jordgubbar, hallon, svarta vinbär, naturell yoghurt och havredryck till frukost, i en fräsig mugg
Ny favorit; avokadopasta! Så gott och superkrämigt. I princip är det enda man gör att mixa avokadon med lite andra smaksättare, så blandar man det med pastan
Okej, detta har inte jag lagat. Men jag la upp det på en tallrik och det såg fint ut
En varm, solig dag gjorde jag gazpacho. Kall tomatsoppa kan man säga. Ärligt talat så var inte jag så förtjust i den... eftersom jag inte gillar tomater (passande när man gör tomatsoppa). Men de andra i familjen tyckte mycket om den iaf!
Slutligen, en godsak som jag slängde ihop igår. Råa bollar gjorda på russin, dadlar, valnötter och mandlar som jag hackat fint (egentligen ska man använda en matberedare men det har jag ej) och blandat ihop med lite kryddor till bollar! Jättegoda inte särskilt onyttiga alls dessutom

Tack och hej, vegansk leverpastej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: