bullehund.blogg.se

Lite recept kommer lastat

Kategori: matlagning & goda ting

Förlåt för att det jag skriver mest om på bloggen min är om att jag är trött. Nu gör jag det igen; jag är SÅ trött och seg, därav min fortsatta bloggtorka. Och mina ben gör fortfarande ont av någon anledning efter att jag cyklade iväg och plockade jordgubbar i söndags, så att spendera kvällen i soffan känns inte helt fel.
Ja ja. För att det här inte bara ska bli ännu ett inlägg om hur jag är seg kommer här nu lite goda recept. För att det är så mmm och aaah och gott. Nu på sommaren har man mycket tid till att laga god mat. Spanar in de här goda;
 
Floras sallad med rödbetor och chevre som ser så fruktansvärt god och enkel ut, rödbetor + ost = <3
Sandras omelett med svamp ser också väldigt inbjudande ut
En värmande, vegansk pastagryta med tomat och aubergine.  Äääälskar aubergine
Snabb och härligt grön lunch i form av tartine
Den här davosgröten har jag ätit till frukost de senaste dagarna, men med jordgubbar och russin. Så god
Ikväll blev det pannkakor med keso, jordgubbar och valnötter. Tittade på Jimmie Åkessons tal i Almedalen och blev ledsen. Bytte till FI's livestreamde party med tal av bl.a. Victoria Kawesa och Gudrun Schyman och blev glad. Nu fortsätter jag sega och titta på debatt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: