bullehund.blogg.se

Bloggkärlek och en feministisk vecka

Kategori: sånt som andra gjort bra

Nu har vi en grym vecka framför oss. Inte bara är det fettisdagen imrogon (semlooor <3) - på lördag är det ju internationella kvinnodagen, vilket ju kommer bli jättekul! Jag känner peppen redan nu och tänkte därför att jag ska fira hela veckan genom att ha lite feministiskt/kvinnligt tema på bloggen! Om jag inte får skrivtorka... nämen ja, med lite inlägg om allt möjligt, kanske film/boktips och spellistor, får se vad det blir helt enkelt. Fira ska det i alla fall göras!
Tänkte börja med lite bloggkärlek. Jag läser rätt många bloggar, och de flesta är feminister så listan på bra bloggar skulle kunna bli lång. Men här kommer några favoritbloggar och andra hemsidor som har feminismen, och annat fint, som ett huvudsakligt tema!
 
 - hej.blekk.se Kanske min favoritblogg om feminism som jag har tipsat om förut, Michaela är så bra! Ett måste!
 - En blommig tekopp Jättefina Emelie skriver jättebra, gripande och roligt. Dessutom har hon ett riktigt bra öga för         vintage
 - Grrl collection En hemsida om riot grrrl scenen, och annan bra musik av grymma kvinnor, som jag följer slaviskt
 - Fittjournalen Här har vi en till blogg med klockrena och ärliga texter om feminism och annat viktigt
 - Nanna Johansson Kan man inte få nog av Nanna's grymma seriealbum så kan man läsa hennes blogg för ännu mer skratt
 - HanaPee Också en rolig blogg, om feminism, men även livet i allmänhet, med Hanna's underbara humor och grymma texter. 
 - When you are a feminist Avslutar med bästa tumblr bloggen!
Önskar er en underbar vecka! <3

Kommentarer

  • Emilia säger:

    Tack va fint att du följer och tipsar om oss! Vi håller på att samla ihop en blogglove-kategori, jag lägger till dig!


    Trevlig kväll/e

    Svar: Åh tack, va kul!
    Hannah

    2014-03-03 | 20:39:58
    Bloggadress: http://grrrlcollection.com

Kommentera inlägget här: