bullehund.blogg.se

Morgonglädje

Kategori: dagar som går

På ett sätt var detta den bästa morgonen på länge, vilket ju låter konstigt eftersom det varit vanlig skoldag och jag fick gå upp tidigt som vanligt, och gjorde samma saker som jag alltid gör. Men så kom det som gjorde min morgon så bra. 
 
Jag stod och gjorde frukost, pappa satt och läste tidningen.
Pappa: Ska vi åka till Liseberg?
Jag: Eh, va, när då?
Pappa: Den trettionde juli
Jag: Ok... fast varfär skulle vi göra det?
Pappa: För att se Patti Smith
Jag: ..... va? VAAA!?
 
Och jag hörde rätt. Patti Smith (min kanske största förebild) kommer till Göteborg igen och glädjen är obeskrivlig! Har gått runt och glatt mig åt det hela dagen. Jag såg ju henne i somras, och det var bland det bästa jag varit med om. Har längtat tillbaka så, men nu kan jag längta framåt i stället! Så, nu förstår ni varför jag är en glad mops idag. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: