bullehund.blogg.se

1 maj

Kategori: dagar som går

Idag, den första maj, befann jag mig i Göteborg med mina vänner Olivia och Annie. Vi var med i F!'s demonstration och jisses vad fint det var! Tog lite bilder med mobilen
Jag läste att det var cirka 3000 personer som samlades på Järntorget för att gå med i tåget. Rosa ballonger överallt (jag har fobi för ballonger så fick smått panik men det var fint ändå).
Tänkt gruppbild men Annie kom bara med på ett hörn (till vänster). 
Och här är jag. Omöjligt att INTE vara glad när man omringas av så mycket glädje!
Soraya Post talade. Hon är en av F!'s EU-kandidater och sååå bra! Jag var på ett home party med henne igår och hon talar jättebra, men tyvärr var jag tvungen att gå tidigt från det så jag hann inte gå fram och prata med henne. Hade gärna gjort det.
Sen så gick tåget vid tolvtiden och Gudrun Schyman och Stina Svensson tog fronten Synd att en inte kunde stå längst fram med dem. Vi hade lite plakat som vi målade igår. När vi blandade den rosa färgen så tog den slut, så vi fick fylla ut med typ hudfärg. Där av färskiftningen, mn det blev lite fint faktiskt. Också lite paljetter på det.
Också hade vi två såna här skyltar.
Som sagt, det var enormt mycket folk och vi gick från Järntorget, genom Haga, förbi Vasaplatsen och ner för Avenyn tills vi kom till Millenieplatsen. Där trängde 4000 (!) personer för att lyssna på...
Vet inte om ni ser henne för jag gjorde det knappt själv, men GUDRUN SCHYMAN!!! Lyckades hamna hyfsat långt fram i alla fall. Jag behöver väl inte ens säga att hon var helt fantastisk, det vet vi ju alla redan. Det var så mäktigt att få höra henne tala live och alla tjoade som galningar. Fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna när hon talade om hur kärlek inte ska styras av andra, så fint!
Kortfattat: En otroligt bra första maj!
Dagens låt: Tikkle me - Sisterhood

Kommentarer


Kommentera inlägget här: