bullehund.blogg.se

En boklista

Kategori: listor & summeringar

Snabbläsare eller långsamläsare?
Ibland kan det gå snabbt, typ på sommaren när jag är ledig, men ofta går det ganska långsamt
 
Tegelstenar eller tunnisar?
Något mitt emellan är ju helt lagom, men om en bok är riktigt bra får den gärna inte ta slut fort!
 
Bibliotek eller bokhandel? 
Folk tycker jag är konstig för att jag ser fram emot att gå på bibliotek lika mycket som om det skulle vara en fest. Tre dagar innan; "Ååh snart ska jag gå till biblioteket, längtar!!"
 
Ljudbok eller e-bok?
Man kan ju inte läsa en bok på datorn! Det går ej
 
Inbunden eller pocket?
Det är iofs dyrare, men jag älskar känslan av att hålla en stor, inbunden bok och dra fingrarna över konturerna på framsidan. Men pocket är också bra på många sätt
 
Vampyrer eller spöken?
Vet inte om det stämmer nu men eftersom jag är före detta twilight nörd måsta jag säga vampyrer
 
En i taget eller slalom-läsning?
Det bara är så
 
Nytt eller gammalt?
Gillar båda men de böcker jag fastnat mest för har varit gamla. Allt av Jane Austen är ju guld
 
Bokmärke eller hundöra?
Jag vill bevara boken i nyskick så länge det går. Men ordet hundöra är ju gulligt
 
Snacks eller godis?
Morötter!
 
Biografier eller memoarer?
Fast jag har inte direkt någon motivering
 
Skräck eller chicklit?
Jane Austen kanske räknas som chicklit? I don't know. Har inte läst mycket skräck för att jag är så lättskrämd men vill börja göra det
 
Soffan eller sängen?
Kanske inte bästa stället men det är där jag hamnar oftast
 
Inne eller ute?
På sommaren, på en mysig klippa eller balkongen eller var som helst där det är tyst men ändå inte så tyst att man blir galen
 
Originalspråk(engelska) eller översättning till svenska?
Försöker att läsa de flesta engelska böcker på originalspråket eftersom det oftast är bäst så när man får författarens egna ord. Men ibland blir det ju för svårt 
 
Poesi eller prosa?
Har ingen koll alls faktiskt, fy!
 
Kvinnliga författare eller manliga författare?
Det bara blir så. Kanske för att de ser saker mer ur mitt perspektiv, men jag vet inte...
 
Boken eller filmen?
Punkt!
 
Twitter eller facebook?
Lite orelaterat, får väl säga facebook eftersom jag använder det mest. Hade amnvänt twitter mer om jag haft några som faktiskt läste
 
Te eller kaffe?
<3
 
Lista snodd från Flora. Har tyvärr inga coola bokbilder 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: