bullehund.blogg.se

F! picknick

Kategori: dagar som går

Fatta vad pepp jag varit på den här dagen. F! Göteborg anordnade picknick i Kungsparken och det har varit fantastiskt kul!
Vi kom till Göteborg ungefär en halvtimme innan det började. Vi gick genom Nordstan och Brunnsparken...
Och där står Gudrun och bara hey. Man bara ja okej, det är inte alls som att mitt hjärta slår volter av det, nej nej. Ingen trängsel eller något. Hon talade om F! och när hon var klar skingrades folkmassan. Såklart vi tog chansen
Alltså ni skulle bara veta hur skakis jag var. Skulle ta kort åt en kompis också och det bev nästan suddigt eftersom jag skakade som ett löv. Undrar om Gudrun tyckte vi var konstiga som var alldeles waaah, fangirls. Jag tog ju kort med kameran och Gudrun bara, oj så du har en sån (ok ungefär vad hon sa). Och jag bara "Ja, så jag kan ta massa fina bilder på dig sen!". Insåg sen att det kanske lät creepy, haha! Hoppas inte det, frö det var inte menat så. Men ja, JAG TRÄFFADE GUDRUUUUUN. Svävade på moln resten av dagen.
Det var mycket folk där, men vi fick allt plats bra.
Alma och Hedvig (och Annie som inte var med på bilden, sorry!). Alma köpte jättefin tröja
Jag köpte massa pins
Vi fikade och hade det varmt och skönt i SOMMARVÄRMEN
Det hölls tal av flera av F!'s representanter. Bland annat Gudrun såklart
102-priga Ulla var där och firade det feministiska genombrottet. Blir så inspirerad av hennes långa kamp för jämställdhet, och samtidigt arg över att det efter alla dessa år inte är nått ännu. Heja Ulla!
Det hölls talkshow med Stina Svensson, Soraya Post och Gudrun Schyman
När det tog slut var det många som var nöjda med sin dos av visdomsord och starstruck, och gick. Kanske berodde det på regnet också. Vi var fyndiga och bildade ett tält
Endast ett hundratal personer återstod när musikakterna satte igång, vi flyttade oss fram så vi satt närmast scenen. 
Det var så mysigt att sitta där i duggregnet och lyssna på de duktiga musikerna. Lisa Pedersen var supermysi
Nu minns jag inte vad denna person hette, men hon sjöng schlager och vi fick sjunga med
Kaffeflickorna var lätt bäst, sååå grymma! Visste inte vilka de var innan men nu ska jag definitivt börja följa dem
Likt denna ballong dogs av vattenströmmen drog jag och Annie oss hemåt när Kaffeflickorna spelat klart. Det blåste, regnade och himlen var mulen när vi lämnade Göteborg men eftermiddagens solsken bodde kvar i kroppen. Att vi träffade Gudrun alltså... helt sjukt. Det här får vi ta och göra igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: