bullehund.blogg.se

Utflykter, lugn och luriga hundar

Kategori: dagar som går

Hej igen! Vart har jag varit? Jo, i torsdags åkte jag och pappa på en kort resa till Skåne. Vi kom hem idag
Bland annat fanns där Peggy, som alltid är så snäll och glad. Men när man ska kasta boll med henne är hon jättelurig och vägrar ge en bollen, men manar samtidigt på en om att man ska ta bollen
Vi hälsade på kor
Självklart besökte vi Haväng, som man ju måste! 
Pappa och jag åkte på en road trip genom Österlen för att utforska nya områden. Eller ja, utforskade gjorde vi inte riktigt men vi såg en massa fina ställen och spännande hus.
Jag tog inte så mycket bilder, men vi stannade i alla fall bland annat i Simrishamn, åt glass och kollade i lite butiker. Förutom att vara där stannade vi för kaffe och bulle på ett mysigt litet fik som hette Madame Blå. Kommer inte ihåg vart det låg, men det var trevligt
Ja, för övrigt tittade vi på lite fina landskap och åkte förbi skyltar som skyltade för ställen vi kunde spekulera länge kring vad de kunde tänkas vara. Sen på kvällen åt vi rökt fisk som vi köpt, så gott. Någon dag borde man verkligen utforska alla de där små ställena som man åker förbi och blir nyfiken på, men inte stannar vid. Kanske är det riktiga guldkorn man missar.
Läser denna fantastiska bok av världens bästa Patti 
Egentligen hade jag inte planerat att åka med pappa. Bestämde mig dagen innan. Är glad att jag gjorde det, vi har haft det jättmysigt och det var så skönt att kunna ta det lugnt, njuta av värmen och läsa. Fina Österlen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: