bullehund.blogg.se

elfte november, tvåtusenfjorton

Kategori: listor & summeringar

Tre bra saker med idag: 
- I princip alla mina lektioner var inställda
- Jag har hunnit göra klart himla många uppgifter som flåsat mig i nacken ett långt tag. Nu åker de UT (och förhoppningsvis har de blivit bra förstås)
- Det är isande kallt ute, men jag behöver inte frysa på hundpromenaderna eftersom jag fått en fin gammal vinterjacka som är röd och megabra
 
Sämst med idag?
Den där gnagande känslan av att inte veta vart man ska ta vägen. Oumbräligt uttråkat. Också att jag varit hemma från skolan pga. sjuk, men mindre sämst är då att jag knappt missat något.
Vad gör du just nu?
Ljudet av pepparkvarnar och fräsande grönsaker. Lyssnar på pappa som babblar på om någon japansk berättelse om en förälder som alltid lagade så bra mat han kunde till sina barn. Och hur pappa själv är som honom. Det är han verkligen, kan jag inflika. Just nu kämpar han på med lasagne där i köket.
 
Dagens längtan?
Jag vet att jag är en riktig grinch just nu. Så fort jag ser minsta lilla ljusslinga pyser jag till av frustration. Det kan bli rätt komiskt. Men, ändå kan jag inte låta bli att längta efter julen. Efter lussekatter och julklappsinslagning med randiga omslagspapper, julkalendern varje morgon, jobbiga barn som sjunger ute på gatorna och förargade föräldrar som kämpar med Janssons frestelse när ugnen bara slutar fungera. Bara inte just nu, tack.
Dagens klädsel?
Helt ointressant, eftersom jag varit hemma hela dagen. Persikorosa/laxrosa/bara rosa t shirt och prickiga byxor för bekvämlighetens skull.
 
Planer för morgondagen?
Jo då, jag ska allt gå till skolan imorgon och en känsla jag har säger att jag ska briljera. På något ännu okänt sätt. Vad jag vet är att vi ska ha debatt på engelskan om vegetarianism. Jag ska vara för detta som tur är. Också planerar jag att läsa läsa läsa.
 
Och helgens planer?
Läsa läsa läsa lite till. Laga god mat och ta med mig när vi ska se på disneyfilmer. Också blir det en massa teater. Förhoppningsvis mycket sömn.
Nuvarande besatthet:
Musik: Älskade MØ, som jag alltid är besatt av. Så bra.
Kläder: Min nya jacka! Och galet mönstrade klänningar
Serie: Dessertmästarna <3

(lista snodd från marsillusioner)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: