bullehund.blogg.se

Instagram, oktober

Kategori: listor & summeringar

Oj! Nu har det redan gått en hel novembervecka. Som om det inte var nog att oktober bara flög förbi, ser det ut som att vi redan är i december med tanke på alla julpynt som åker upp. Dessutom snöade det faktiskt igår!
Men, låt oss ta en titt på hur mitt höstiga, mysiga oktober sett ut.
Det var vegetariska världsdagen och jag hde en randig tröja med en pin. "Djur är inte mat". En annan dag var jag och Olivia i Göteborg och där åt vi levain på Condecco, när vi inte irrade runt i butiker. Det var början av oktober och den lördagen var det så soligt att jackan blev för varm.
En bra bok som jag läste. "Ord kan krossa betong - berättelsen om Pussy Riot". Spännande, inspirerande och ett skrämmande slag i ansiktet.
Jag har pluggat på kafé med kaffe och knarriga trägolv som inspiration. Det finns ingen bättre studiemiljö.
Pappa och jag var i Göteborg, på trädgårdsföreningen. Löven har börjat söka sig mot marken i snabbare takt än innan. Snart kommer trädgrenarna att frysa, tappa pälsen, gå in i en grå väntan. Bra då att man kan föreviga färgerna med en kamera.
Som alltid drömde jag konstiga saker. De där rävarna, kan jag tillägga, var så himla söta. Jag saknar dem.
En måndag någon gång i mitten av månaden var jag, mamma och pappa på fina konserthuset i Göteborg, för att se en grrrrym konsert med First Aid Kit. Så så bra. Jag hade som ni ser en t shirt med bandet i fråga på mig, för att vara lite så där cool.
Lördagsfrukost med äpplen och Liv Strömquist. Mat blir så mycket godare när den serveras på en bricka, av någon konstig anledning.
När vi ändå pratar om god frukost... de goda frukostar jag och mamma åt nör vi var i Berlin de sista dagarna i oktober. Det var fint det.
Ja, Berlin var den perfekta avslutningen på höstens månad. Fyra dagar i en stad som känns himla bekväm, samtidigt som man aldrig vet vad den har att visa härnäst. Gamla innergårdar och historia inpråglat i varje tegelsten. Kultur, god mat, fullproppade dagar men ändå en så lugn stad. Älskade det.
 - 
Hej november! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: