bullehund.blogg.se

Instagram, september

Kategori: foto

Hej oktober, hej gula löv och mulna skyar. Nu lämnar vi september bakom oss med en återblick på ett urval av instagramflödet. Vilken månad det har varit!
Sommaren gjorde en sista ansats för att hålla sig kvar. Zak var tacksam för det
Jag har fotat min mat nästan hela tiden, för att det kan se så fint ut. Också blir det ännu godare när man lagt upp det fotogeniskt
Hälsat på hos Olivia och Bollis, alltid lika komiskt glada/sura
En dag satte jag mig på mysigaste kaféet Yerba, tog mig en latte macchiato och jobbade. Kaféer är de bästa pluggställena. Fördjupade konversationer i stället för ungdomsbabbel (mentalt är jag en tant ibland), också finns det något prestigefyllt och mystiskt i att sitta där och knappa på sin dator. Förresten, Yerbas toalett är bland det finaste som finns, just saying
Så kom valet och min dag var fullspäckad med valsdelsvolontärande och valvaka på kvällen. Ja, ni vet ju hur det slutade. Inte helt som en hade önskat såklart - men kommunalt blev det framgång i flera områden. Och jag hade en jättefin dag!
Har sett ut lite såhär, brun brun och mera brun
Och en dag åkte bolltröjan på
Förra torsdagen var jag och Jacob i Göteborg och hade det mycket mysigt! Vi fikade på Café Berlin och åt sushi, bland annat. 
Dagen efter klippte jag mig äntligen! Himla nöjd blev jag, det är så skönt med kort hår
Förra heögen åkte vi ner till Skåne för att gå på Äppelmarknaden i Kivik. Äpplen är inget vi har brist på nu kan man ju säga!
Jag och mamma plockade kolossalt mycket kantareller. Ock kolla vad stor den här är!
Som finnemang avslutning på det hela; Bokmässan och ett möte med Elsa Billgren. Jag ska sluta tjata om det nu. Kanske. På ett lite tag i alla fall.
 
Tack och hej september! Du var verkligen... full av överaskningar. En riktig berg och dalbana, händelsemässigt, vädermässigt och känslomässigt. Det var bra att det var så. Men nu behöves en lugn och fin höstmånad med mycket moln och tédrickande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: