bullehund.blogg.se

Liv Strömquist - "Kunskapens frukt"

Kategori: böcker

Tips tips tips!
Fast, behöver jag ens säga något om den här? För vi vet ju att Liv Strömquist är grym.
Nåväl. Jag köpte hennes nya bok "Kunskapens frukt" på Bokmässan, där den sålde som smör. Nu äntligen har jag läst ut min förra bok så jag kunnat sluka den här. Jag har några sidor kvar men de lär inte överleva helgen. 
Vad jag tycker? Tja, Liv Strömquist skriver en bok om fittor - om varför det tar emot att ens yttra det ordet. Hur har synen varit på det könsorganet varit genom historien? Varför något så naturligt som mens är något vi tvingas skämmas över? Fakta som både roar och får en att vilja slita av sig håret av irritation. Det är en bok om tankar som gnager inom oss och vill ut, om alla knäppa tabuer vi egentligen bara vill knyckla ihop och slänga i papperskorgen.
Kortfattat; I love Liv. Älskar boken. Läs läs läs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: