bullehund.blogg.se

Recept: avokadopasta

Kategori: matlagning & goda ting

Alltid när jag ska vara kreativ och laga mat slutar det i att jag panikartat springer omkring och gråter i köket för att ingenting blir klart. Det brukar bli gott till slut ändå, men jag har ett äss i rockärmen som jag brukar dra om man vill ha något megagott och löjligt enkelt (fast det brukar bli lite kaos ändå).
Avokadopasta (en portion)
1. Koka pasta. Man kan välja nästan vilken pasta som helst, jag brukar ta penne eller spagetti
2. Avokadosåsen; 1 avokado är själva basen, och sen kan man smaksätta den hur man vill. Jag brukar ta...
Lime/citron
Liiite vitlök
Basilika
Persilja
Salt och peppar
Mixa allt tillsammans med förslagsvis en stavmixer, så det blir en krämig sås
3. Blanda tillsammans med pasta et voilà! Bon appetit! Servera tillsammans med valfri grönsak, bönor eller som tilbehör till något större protein. Idag tog jag kikärtor, paprika och rödlök.

Kommentarer

  • lovisa säger:

    åh det bästa av två världar kombinerat till en maträtt! ska sannerligen testas på!

    Svar: Ja! Vad kul, hoppas det smakar :)
    Hannah

    2014-10-28 | 22:58:27
    Bloggadress: http://polichinelle.se

Kommentera inlägget här: