bullehund.blogg.se

En sista pust av sommar

Kategori: dagar som går

Ja, det var jag som sa att det var höst nu. Men nej, sommaren hade några sista andetag att ta. Plötsligt blev det tjugo grader och högre här, strumbyxorna ryker, solen skiner. Jag välkommnar hösten med öppna armar, men en sista dos sommar satt tysligen inte så fel heller. Bara liiiite till!
Visserligen var jag hemma från skolan idag, men när det är så här fint väder måste man ju vara utomhus. Så jag följde med mamma till Saxenhov
Det var i princip folktomt. Vi hade med oss kaffe, bullar och svenska päron, så vi slog läger på en klippa i solen
Och mamma badade! Enligt henne var det skönt i vattnet, jag tror inte jag hade hållit med (gav mig inte ens på att doppa fötterna)
Så, där var vi ett litet tag. Ett utomordentligt sätt att spendera en sommardag i september på

Kommentarer


Kommentera inlägget här: