bullehund.blogg.se

Efter tre festivaldagar

Kategori: händelser

HEJ
Det skulle jag ha sagt igår egentligen, men jag har varit ganska slutkörd. Varför? För att jag har haft tre galna dagar på Way Out West! 
Jag tänkte inte skriva jättemycket om det, och några fina bilder blir det inte heller. Bara några suddiga.
Precis som förra året var jag där med min vän Annie och det har varit magiskt bra. Det är en så himla mysig festival. Inte så stökig. God mat, fint upplagt - och sjukt bra line up i år! Liksom, bara det att de hade tre enormt stora förebilder för mig på samma festival...
The Julie Ruin med, the one and only, Kathleen Hanna. Inte bara älskar jag deras musik, det var underbart att se en sådan stor, feministisk förebild. De var grymma, och Kathleen hade fantastisk energi. Lika cool som alltid.
På lördagen var det ju Patti Smith, som ni vet sen tidigare är en stor inspirationskälla för mig. Jag har ju sett henne förut, men blev lika häpnad över hennes kraft och helt förtrollad av hennes ord. Att få höra hela Horses live var en väldigt speciell känsla. Hon är otrolig.
Känner att jag använder många stora, beskrivande ord, men vad ska jag skriva annat än de största orden som finns om Florence + The Machine. Jag har längtat som en galning efter att få se dem och håller musiken väldigt kärt. Jag såg till att vara där så tidigt det gick, och hamnade längst fram. YES! Det var trångt som attans, men det gick. Och det var... obeskrivligt. Wow. Total eufori. Det enda dåliga var att jag inte fick peta på henne. Nåja, jag intalar mig själv att hon såg mig i alla fall. Åh Florence. (Bästa låten var Drumming Song, blev så glad över att de spelade den)
Ja, och många fina ord finns att säga om många fler. Här är guldregn på under First Aid Kit, som också var fenomenala.
Det var tre underbara dagar. Way Out West, jag saknar dig redan.

Kommentarer

  • ISA säger:

    ååh. wow verkar varit helt perfekt detta år :))

    Svar: Håller med, det var väldigt bra musik i år! Hoppas nästa år har en lika bra line up, då blir jag glad
    Hannah

    2015-08-20 | 22:41:20
    Bloggadress: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här: