bullehund.blogg.se

Instagram, juli

Kategori: listor & summeringar

Juli har varit mer jul än vanligt. Kallt alltså. Men, en lugn månad. Med mysiga resor och lite sommar ändå. Inte jättemånga bilder dock. Nåja. Vi tar oss en titt
Skåneresan har jag skrivit om. Då var vi bland annat i Ystad, där det blommade för fullt. En himla mysig stad.
Ystad Saltsjöbad såg dramatiskt ut under de mörka molnen. Och Mandelmanns trädgårdar bjöd på många bildmöjligheter, som en sagolik passage...
... och en uteplats under fruktträden. Hade inte tackat nej till att ha en så drömmig trädgård.
I juli har jag spelat brädspel, massor av brädspel. Det nyaste tillskottet är Settlers of Catan, som är hur kul som helst. Även fast jag inte vunnit, haha. Kan varmt rekommenderas. Synd dock att en måste vara minst tre spelare. 
Jag var på Lotta på Liseberg en dag! Det var en väldans massa folk, och väldigt roligt, trots att jag aldrig tittar på programmet annars. Att vara där är liksom en annan grej. Innan åkte vi Lisebergsbanan och jag har aldrig skrikit så mycket i hela mitt liv. Förstår inte riktigt varför det var så läskigt, men det var det. Hysteriskt roligt ändå.
Också var vi i Trysil för några veckor sedan! Fina, fina Trysil. Vi vandrade i Trysilfjället och klagade på myggor.
Till sist, en bild på muffins. Med jordgubbar i - som vi plockat själva. Jordgubbarna är jättefina i år. Tycker att muffinsen blev väldigt fräsiga.
-
Åh hej augusti. Jag vet inte vilken känsla du ger mig. Förväntan eller jobbig nervositet. Nåja, jag hoppas du ger mig sol åtminstone.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: