bullehund.blogg.se

Min bästa julskiva

Kategori: musik

Det blåser, blåser, blåser storm som lyfter den långdragna höstens sista trasiga löv från grusgången. Mitt hår vittnar till orkanbyarna med kringelikrok ut i varje strå.
Vad gör det mig. Här sitter jag med bara fötter och örtté i en stor kopp.
Med julmusik i högtalarna.
 
Det blir mitt jultips till er idag som ni kanske också kan stänga ute de björkgrenarna med. Min bästa julskiva, det är A Charlie Brown Christmas, musiken från Snobbens julavsnitt med samma namn från 1965. Den är också mys att se på varje julafton. Musiken är jazz, harmoniska pianotoner, svängig bas, halvt falsksjungande barnkörer. Riktigt mys alltså. I love it. 
 
Ja, det var mitt jultips till er denna advent. Låt oss lyssna på julmusik och glömma bort att det är tio grader varmt ute och inte en endaste snöflinga i sikte.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: