bullehund.blogg.se

Instagram, januari

Kategori: listor & summeringar

Okej, helt ärligt talat. Jag saknar inte januari ett dugg. December sa bara tjoff och januari sa bara... allt en kan hinna säga innan en måste gå. Tiden har gått så sakta. Kanske är det för att man börjar komma in i nya rutiner. Lite bra har januari varit också, förstås.
Året började klockan 00:01 med suddiga fyrverkerier 
I början av månaden var jag i Skåne en kort sväng. Solen lyste och på marken låg det massvis av löv. En kunde tro att det var höst.
Fint var det i alla fall
Rosa oatlydryck med blått, prickigt sugrör i tyckte jag var fint. Likaså blodröda blodapelsiner och blodrött té.
I försenad födelsedagspresent fick jag en underbar box med Sleater-Kinney's alla plattor (förutom den senaste som kom ut för några veckor sedan). Så tjusig
Någon gång framåt slutet av månaden kom äntligen snön till oss. Det var en lördag i Göteborg och det snöade något fruktansvärt. Lyckades ta en väldigt stereotypiskt göteborgig bild
Och till slut, gulliga djur i mysig snö. Finns det något sötare tro?
-
Nej, vad ska jag säga... bye bye Januari! Du var rätt seg. Eller så är det kanske bara mitt sinne som har svårt för att anpassa sig efter dina nya regler och ovissheten. Det kan bli lite för mycket helt enkelt. Antagligen dröjer det ett år innan jag hänger med i svängarna. Och då kommer du tillbaka för att röra om allt åter igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: