bullehund.blogg.se

Lite musikglädje på otursdagen

Kategori: musik

Här sitter jag ensam på mitt sovrumsgolv med benen i skräddarställning och hörlurar på. Det är så skönt att bara sätta sig ner och lyssna på musik. Jag gör det alldeles för sällan. Alltså verkligen bara lyssnar.
Sånt kan en göra när en äntligen har sportlov. Aha aha.
-
I alla fall. När vi ändå pratar om musik är det två nya singlar/album som förgyllt den här veckan något enormt. Tycker de borde förgylla även er vecka.
 
1. Okej, det här är enormt. Igår kväll satt jag uppe, helt lyrisk, fängslad framför premiären av Florence + The Machine's nya låt "What kind of man". För det första är det stort eftersom de ju är utomjordiskt underbara av miljoner anledningar jag inte rabblar nu. Också är låten, samt videon, hur bra som helst. För en som längtat som en tok efter detta är glädjen stor. Iväg och lyssna med er.
 
2. En annan underbar grupp är Systraskap som äntligen släppte sitt album, "MVIMW", i måndags. Iväg med er och lyssna på det med för det är så bra! Kan beskrivas som politiskt till högsta grad, elektronisk peppmusik. Deras låtar får en verkligen att vilja förändra världen, kan en säga. Älskar dem.
-
Ha nu en finfin helg med mycket medmänsklighet, frihet och grrrl power.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: