bullehund.blogg.se

Instagram, december

Kategori: listor & summeringar

Oj oj oj. Den sista månaden på året sa bara tjoff, sen var den borta. December går alltid så himla fort och det händer så mycket. Låt oss ta en färd genom månadens mobilbilder.
Någon gång i början av december var jag och mamma i Göteborg. Vi köpte lite julklappar och så, minns inte så bra... Men i vilket fall som helst åt vi sushi som var mmm.
En annan dag tog vi oss ut till mysiga Marsipanladan. Som säljer marsipan, och choklad, och annat gott. I mängder. En liten lada fullproppad av fina godsaker som vi älskar. 
På tal om julgodis bakades det förstås pepparkakor i form av mumintroll, kaniner, grisar...
                     
Olivia och jag var och såg den efterlängtade... eller kanske fruktade Hobbit-filmen. Mina föväntningar var väldigt låga, och jag blev glatt överraskad! Den var rätt bra, men långdragen. Helt knäppt att de kan dra ut på en bok så mycket. 
                    
Mitt hår var fotogeniskt i svartvitt när jag tog mig genom de sista skoldagarna med bravur! Ja jag föll inte platt på slutet utan gick i mål med huvudet högt. 
När jullovet började drog vi till Trysil och hade det mysigt i stugan med en massa, massa snö. Och det var extremt kallt. Halsduk på!
Där firade vi jul, vilket var det bästa tänkbara. Åh jag saknar julen lite nu när jag tänker på hur mysigt det var i Trysil. Bland annat åt vi tomtegröt.
I julklapp fick jag bland annat den här finfina muminbrickan av min bror! Den gjorde mig så glad, så glad.
Strax efter vi kommit hem, efter att varit sjuk över helgen, drog jag, Olivia och Annie ner till Götebrog för att kolla in mellandagsrean. Vi tänkte att det skulle vara mindre folk på en måndag. Det var det nog, lite grand. I alla fall var det mycket trevligt. Vi åt lunch på Condecco (linssoppa) och ett snötäcke la sig över den drömmiga staden.
Under årets sista dagar lästa jag "Det elfte budet" av Annika Lantz. Den är ganska galen. Tänkte skriva om den senare! Tycker om den, det kan jag avslöja att jag gör.
Till sist kom årets sista dag, nyårsafton, min födelsedag!! Till förmiddagsfikat skötte jag dukningen och då blev det så här fint. Jag ville ha en massa färg och använda mitt favoritporslin.
På kvällen fick jag besök och vi åt gott, spelade spel med jazzig musik i bakgrunden, skrattade, pratade, firade. Min kjol glittrade i guld.
                   
Årets sista egobild! En glad Hannah som säger hejdå till 2014, hej 2015!
-
Jisses vad december har varit fullspäckat. Och så så bra. Den perfekta avslutningen på året. Kanske är det min favoritmånad på året. Kanske. Och nu är det elva månader kvar tills vi ses igen, glittrande månad som doftar kanel dygnet runt. Nu klär vi på oss raggsockarna, laddar upp med böcker i travar och möter januari. Förhoppningsvis blir det väl lite snö.
Hejdå december! Hejdå 2014!
osv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: