bullehund.blogg.se

Tidsfördriv

Kategori: sånt som andra gjort bra

Ja förlåt igen för att jag bara försvinner iväg, men det är ju läxooor ni vet. De tar kål på mig. Nu har stormen dock lugnat sig lite, så här är jag! 
Vi avrundar den här fredagen, som gått från botten till toppen, med sånt en kan lägga tiden på när man likt mig själv kurar upp sig hemma i stället för att vara ute och leva livet hela natten lång tillsammans med katterna som spelar jazz (ja vad vet jag).
...
En kan laga en rotfruktstagine som ser ljuvligt gult ut
- En kan läsa underbara Elsas serie om hur man åldersbestämmer vintagekläder 
- En kan läsa en toppenbra blogg som jag vänder mig till titt som tätt för oemotståndliga boktips, bookbirds !
- En kan lyssna på Sleater-Kinney's nya album No Cities to Love (grymt!)
- En kan läsa en text om "den duktiga flickan" av Hej Blekk och känna igen sig ack så mycket.
- En kan slutligen bänka sig framför svt play med en kopp té för att se på teaterföreställningen "Liv Strömquist tänker på dig"! Ja! Som jag önskat att få se den.
...
Ha nu en fin fin helg med mycket jazz och goda ting som gör er glada. Låt inte skola och jobb driva er till vansinne. 
 

Kommentarer

  • ISA säger:

    Hoppas din helg med varit super utan maaaassor av plugg! :)

    Svar: Haha tack! Jo, det blev inte så mycket plugg - och det kanske inte var så bra egentligen, haha...
    Hannah

    2015-01-26 | 04:06:55
    Bloggadress: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här: