bullehund.blogg.se

Det som är just nu

Kategori: en liten uppdatering

Läget just nu?
Här sitter jag med trassligt hår och matchar rött med rosa i fel toner, för det spelar ingen roll när näsan rinner. En värk i huvudet. Ja, jag är förkyld. Orden kommer ut med en trött, nasal ton. Så där störigt och klängigt.
 
Men vad gör det att vara förkyld när sommaren fortsätter vara ett slags höst. Ett mulet molntäcke och pölar på trottoarerna. Blåst som inte har någonstans att ta vägen. Den viner, iväg som en bumerang över oss och tillbaka. samma omloppsbana om och om igen. Hur kan den klamra fast sig som den gör? Jag känner mig grundlurad.
 
I dessa märkvärdiga förhållanden funkar bara gitarrplockande visor med fioler i moll. Eller en vibrerande bas som skapar ett universum av ljud. Även när den kvalmigt strömmar ur datorhögtalarna. Hemskt av mig, jag vet. Ändå, det enda som känns rätt. Det och pennor som försöker rista in ord på tomma papper i förhoppning om att bli något.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: