bullehund.blogg.se

Instagram, juni

Kategori: listor & summeringar

Vad var ens juni? Visst gav de där återkommande stora händelserna - skolavslutning, midsommar - en sån där pirrig junikänsla i magen. Men att nästan ständigt mötas av hårda vindar, behöva ha koftor och tjocka strumpbyxor... det fick månaden att kännas ytterst märkvärdig. Fin på sina sätt, likaså upprörande felaktig.
Nåja, låt oss titta på lite av vad juni bjöd på
Konsertsommaren har kommit. Andra juni bjöd på den första av förhoppningsvis många konserter. Vädret var hemskt. Spöregn, vind, kallt som tusan. Men framåt kvällen avtog det något inne på Liseberg, och fastän vi var kalla och blöta såg vi Cleo. Och det var verkligen grymt. Det bästa var att alla i publiken fick komma fram till scenkanten och stå där, eftersom det var relativt få. Också fick jag krama Cleo efteråt!
En dag var jag och mamma i Slottskogen och Azaleadalen (det finns fler bilder i ett annat inlägg). Även då regnade det. Fint var det ändå förstås.
Skolan tog slut för det här läsåret. Efter avslutningen mötte jag Jacob också gick vi och fikade. Ja, solen luste men jättevarmt var det knappast. 
Det var West Pride i Göteborg. Jag var där på söndagen för att gå i paraden och fira i regnbågsparken med konsert och annat trevligt. Det var fint det, och jag har skrivit mer i ett enskilt inlägg!
Min stora triumf förra veckan var att jag lyckades övertala Jacob att baka med mig. Till slut, efter mycket tjat, gick han med på det. Vi baka snickerdoodles, vilket är kakor med kanel. Fina de blev!
Också var det ju den fantastiska konserten med Beatrice Eli och Silvana Imam på Liseberg för en vecka sedan. Det var himla, himla bra.
-
En rätt händelserik månad, juni, kan en konstatera nu i efterhand. Nu är det juli och sommaren har slagit till stort. Det känner jag på mina kinder som redan är solbränt varma. Förhoppningsvis bjuds det på massa sol nu ett tag framöver. Dags att känna hur den där sommarkänslan bara tar över en.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: