bullehund.blogg.se

Sommar i Österlen: Mandelmanns trädgårdar

Kategori: foto

På fredagen, efter att vi varit i Ystad, tog vi oss även till Mandelmanns trädgårdar i Rörum. Det är ett ställe som jag har hört väldigt mycket om och länge velat besöka. De som har skrivit om det har nämligen sagt att det är heeeelt fantastiskt. 
Hmm, tänkte jag. Då måste jag väl dit då.
Så dit tog vi oss. Och fantastiskt vackert, ja, det var det. Mandelmanns trädgårdar är vad det låter som. En enorm trädgård, med växthus, odlingar, djur, dammar, blommor... En kan vandra runt bland de fint arrangerade planteringarna, men även ta en fika i kaféet. 
Det fanns också en gårdsbutik som sålde deras skörd och annat trevligt.
För en person som gillar att fotografera var det såklart himmelskt. Här kommer en drös med bilder.
Jag älskar de smala bågarna som bildade ett slags sagolik gång. Känns som något ur en Tim Burton film
Två gigantiska grisar låg och hade det fint
Där fanns färgglada blommor och träd som det växte mandlar på, och aprikoser stora som persikor
Fruktansvärt fluffiga ankor
En helt underbar plats! Åh, jag vill tillbaka och bara... lägga mig ner på marken och vara ett med omgivningen eller något.
Jag rekommenderar alltså Mandelmanns varmt. Det var en ljuvlig vistelse (känner att jag börjar få slut på adjektiv snart)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: