bullehund.blogg.se

Instagram, maj

Kategori: listor & summeringar

Bla bla bla regn och så vidare. Ni vet redan att maj var ovanligt konstigt och grymt på olika sätt. Hjälp vad fort det gick ändå, var det inte första maj precis alldeles nyss? 
Maj månad var jag ovanligt flitig med mobilkameran. För att det hände så mycket, så kan det vara.
Varför inte börja på självaste första maj? Jag var ute och demonstrerade som en bör. Med bästa F!. Peppen var enorm, det gjorde mig så glad. Så fylld av kämparglöd
Andra maj var jag och Olivia på världens bästa grej på Bio Roy, Buffy sing along till musikalavsnittet Once More, With Feeling. Det var så fruktansvärt kul och alla sjöng med för full hals till exakt allt. Helt galet
En dag som bjöd på små regndroppar som fastnade lätt i håret gick jag och tänkte i Trädgårdsföreningen. Tittade på alla fina blommor i blått och lila
Heja gula strumpbyxor! Prickig kjol är också toppen
Sådant som är rosa lockar till sig kameralinsen. En bubblig smoothie, blommande körsbärsträd.
17 mai helgen var vi i Oslo på en kort, regnig visit. Det är en så mysig stad. På nationaldagen var det smockfullt av människor för att fira, helt tokigt många. Väldigt roligt att se!
Bra spegel = obligatoriskt foto
Självaste Eurovision-helgen åkte vi ner till ett grönskande Österlen. Där fanns en finfin labrador som jag tycker så mycket om. Gula rapsfält lyste starkt längs de ringlande vägarna.
På mors dag fick mamma en tjusig sammansättning av blommor och en groda. Kram mamma!
Slutligen. Jag har sett ut... mest som vanligt. Här med en bra hårdag där lockarna la sig inåt som de ska men inte alltid känner för. Också inskaffade jag mig Florence + The Machine's skiva nästan så fort den kom ut för att hon betyder så mycket. Älskar älskar älskar. Just nu gör låten Delilah mig mer euforisk än något annat i världen.
-
Maj härliga övergångsmånad, som vi spända levde på förhoppningar och bekvämlighet. Tills vi nådde ditt slut som var målet. Nu väntar skriksång, spruckna fotdynor, blickar mot skyarna när blåsten tar tag i håret. Förhoppningsvis kommer värmen nu som vi snällt väntat på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: