bullehund.blogg.se

Lilla My brickan

Kategori: sånt jag köpt

Igår var det galet varmt. Inte egentligen, men jämfört med alla andra dagar hittills i år var det galet. Lika galet varmt viskades det om att det skulle bli idag. Tittar jag ut genom fönsterrutan är himlen grå och full av regnskurar. Jaha. 
I alla fall, gårdagen. Inte bara var det soligt fint, en ny bricka gjorde sig ett hem i vårt köksskåp. Brickor är något som jag inte kan få nog av, av någon underlig anledning. De är så fasligt fina bara. Ni vet ju att jag också älskar mumintrollen. Muminbrickor är därför ren magi.
För att komma till saken köpte jag alltså en bricka igår, för att fira att alla uppgifter är inlämnade och skolan i princip är avklarad för det här läsåret (!!!).
Härlig, eller hur? Med bästa Lilla My. 
För att pigga upp sega morgnar och förgylla kafferep i en blomstrande trädgård. Något sånt tänker jag mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: